Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, oktober 14, 2010

Juni 2005

Jag åkte djurgårdsfärjan över till gamla stan från Gröna Lund. Jag hade lovat att stå i affären när Jörgen gick till tandläkaren. Jag gick in i affären och hälsade. Det var två kunder där inne. "Kan jag hjälpa till med nåt?", sa Jörgen. De båda männen vände sig om och sa "Ja, vi söker Cecilia". "Det är jag", sa jag och undrade varför de sökte mig. De vände sig mot mig och visade två civilpolis-brickor. "Kan du följa med oss ett tag", sa den ena. Även fast jag VET att jag inte gjort nåt blev jag alldeles nervös. "Vad är det här?" frågar Jörgen mig. "Jag vet inte, men jag kommer snart", säger jag. "Hon ringer", säger polisen kort.

Vi sätter oss i polisbilen och åker iväg. Det enda jag kan tänka på är att jag vill bli av med mitt tuggummi som jag har i munnen. Men vågar inte röra på mig. Efter vad som känns som en lång lång polisfärd stannar bilen..
....och där står mina väninnor med en färdig drink till mig och skrattar! Jag kliver ur bilen, tar tag i drinken och smuttar. Jag ser hur mycket jag skakar på handen. Men jag ler.....detta är ju bara början på en rolig möhippa!

2 kommentarer:

Perny sa...

Erkänn att jag var nära på att bräda din blivande make med mina one-liners och det sexiga lilla skägget :D

Backslicket gjorde väl sitt med kan jag tänka :D

Så många karlar som försökt vinna din gunst på en enda kväll är väl lite av ett rekord :D

Det var en helt underbar kväll för oss som fick dela den med dig också kan jag lova! Och bröllopen var helt underbart det också!

lady thirty sa...

haha vilken blåsning :)

bröllopet är en av de absolut bästa fester jag varit på!

kramelikram