Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, september 10, 2010

Min walk-in-closet före och efter

Kommer ni ihåg dessa prylhyllor som jag fick för ett tag sedan? Jag har gjort iordning en till....
.....och så här blev det. Var ska jag ha den då? Inne i min garderob. Jag har gjort om lite där och tänkte visa före och efter bilder:
Före/Before:
Då hade jag en bokhylla som jag använde till förvaring. Mest för att bokhyllan stod där när vi flyttade in.
Efter/After:
Jag hängde upp lite saker på väggen och ställde dit min mormors gamla sminkbord.
Hängde upp min Nancy Sinatra/örhänges-tavla, min andra örhängestavla och min sex and the city 2-tavla.
Under de hängde jag prylhyllan jag har "pimpat" och en tavla jag har målat.
Min prylhylla har blivit lite ring-förvaring och lite annat smått och gott.
Min mormors gamla sminkbord som jag har fått ärva och som behöver målas om. (Det blir i vår). I skåpet har jag linnen och t-shirts.
Före/Before:
Här har inte hänt mycket mer......
Efter/After:
.....än att det tillkommit lite halsband.
Före/Before:
Här hängde lite kläder, och stod lite skor....
......och väskor och askar.
Efter/After:
......hänger plaggen lite tätare än förr.
I min plastväska har jag skärp och på ställningen som stod i detta rum när vi flyttade in, har jag skor.
Jag är väldigt nöjd! Tjingeling!
Did a "Make-over" in my closet. You can see the before and after pictures above. Toodeloo!

1 kommentar: