Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, augusti 03, 2010

På stan

Idag var jag och Jack på stan. Vi såg en levande staty.
Sen hälsade vi på Johnny som körde turistbuss idag. Jack tycker om att åka med när pappa kör buss. Här fick han sitta lite i förarsätet.
Handlade lite på Zara också. Denna rutiga skjorta för 99:-.
Med utsmyckning på axlarna.
Och den här jackan för 299:-. Jag är väl en av de sista i universum som köper en sån här jacka. Jag har alltid velat ha en, men inte hittat nån som föll mig i smaken riktigt förrän nu.
Det står "cheese cake" på den. Jag tycker om det! Tjingeling!
Pictures from today when I went to town with Jack. We saw a "live" statue and said hello to Johnnys bus and I shopped a shirt and a jacket. Toodeloo!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilken bra dag ni haft och vilka fina saker du shoppat :D

kramelikram

Daniel sa...

En kommande proffschaufför vetja!!