Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, augusti 01, 2010

Första delen av semestern

För en vecka sedan lämnade vi Stockholm bakom oss och åkte den stora båten över till Finland.
Jack och Johnny spelade motorcykel-spel på båten.
När vi kom fram till Jakobstad åkte vi till Johnnys föräldrar som bjöd på lunch på Hotel Polaris. Sen åkte vi ut till Nabba, och sommarstugan som vi skulle bo i. Jack och vi satte på oss flytvästar och åkte ut med båten....
....till sandbankerna så Jack fick springa och känna lite på vattnet. Det var lite för sent för att bada.
Sen la sig lugnet över Nabba och det blev kväll.
Andra dagen åkte vi till Nykarleby, som ligger i närheten och åt glass.
När vi kom tillbaka till sommarstugan kom Zara och Johnnys föräldrar och hälsade på.
Jack tog det lugnt och satt på trappen.
I detta lilla mysiga rum fick Jack sova. Där har Johnny sovit när han var liten och de övriga barnen har också sovit där. Nu var det Jacks tur. Han tyckte jättemycket om att sova där.
Såhär fin tapet är det i det rummet.
De här två tavlorna tycker jag om!
Innan det blev kväll fiskade Johnny och Jack kastade sand i vattnet.
Tredje dagen åkte vi och badade.
Johnny och Jack byggde sandslott.
Sen åkte vi till Vilttorpet och åt. Vi åt älghamburgare och jack åt viltköttbullar.
Vilttorpet har en camping, och överallt i skogen runtom står trä-djur. De har också en camping där.
Efterråt åkte vi till farfar i stallet, där Jack sprang ut i hagen för att hälsa på hästarna....
......men junior (minstingen) är nog Jacks favorit.....
.......så han fick en extra puss.
Det var första delen av vår vecka i Jakobstad. Tjingeling!
Pics from the first part of our week at Jakobstad in Finland. Toodeloo!

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilka härliga bilder!
tack för de fina presenterna :)

kramelikramar

Cattis sa...

Ljuvliga bilder!!

De där tavlorna... såna hade jag oxå! Nostalgi!!

Miss Rascal sa...

Jag vill bo i det rummet! :D