Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, maj 07, 2010

Välkommen till oss 6!

Då går vi en trappa ner.....
Jag bytte draperi till samma gardin som vi har i vardagsrummet. Får se vad killarna säger om det.
Bakom draperiet döljer sig 2 dörrar. Den högra dörren går till en mini garderob och pannrummet och säkringsskåpet. Dörren rakt fram är toaletten.
Om man ställer sit med pannrummet i ryggen befinner man sig i killarnas hall. Första dörren går till deras allrum, andra dörren går till kallkällaren och dörren rakt fram är deras ytterdörr (fast de använder den aldrig, utan kommer genom samma dörr som vi använder, och det är trevligare tycker jag.
Hallen sett från andra hållet med pannrummet rakt fram och dörren till höger går till vårat förråd som är väldigt ostädat och som jag ska ta tag i här de närmaste dagarna.
Kallkällaren har jag inte börjat använda än. Vi måste byta glödlampa därinne, för annars ser man inget. Det här fotot tog jag bara på måfå med blixt.
Men nu tittar vi närmare på rummen:
Ovanför killarnas toalett har jag hängt en tavla med en Crown Victoria-55. Jag älskar verkligen deras tapet!
Handfat, handdukar och hylla.
Spegel och handfat och fin tapet.
Nu öppnar vi dörren till killarnas allrum/mysrum som inte riktigt är klart än.
När man kommer in ser man deras soff/tv/tv-spels hörna och datorbord. Dörren till höger leder in till Tims rum.
Åt andra hållet finns ett kylskåp, frys och skafferi. Där ska vi sätta ett bord och stolar, om vi får tid att hämta det nån gång. Vi har ett bord stående i ett förråd vi hyr, då behöver man bara köpa stolar. Dörren efter gitarrerna leder till mitt hobbyrum.
Den ena Landolan är min och den andra är Johnnys, och så en elgitarr, en bas och en förstärkare. Tim och Ted är båda väldigt intresserade av musik. Det är kul!
En hylla med finsk öl, med finska landslaget i hockey på och en cider med Linda Lampenius på. Tavlorna föreställer deras första tatueringar. Tim har skaffat flera, men Ted har bara en än så länge.
Närbild på de roliga flaskorna.
Mitt hobbyrum har jag ju visat förrut, men jag tycker så mycket om det att jag gärna visar det igen. Här sitter jag och pysslar. Det har jag inte gjort på länge, men nu har jag samlat på mig olika idéer i huvudet, så snart fylls bloggen med pyssel igen.
Den här hörnan tänker jag skymma med nån snygg skärm. Det är saker till poolen.
Pysselbyrå med plats för massa material!
Målarburkar, minneslådor, symaskin och tavlor.
Ja, det var undervåningen det. Nästa gång vi hälsar på hemma hos oss kommer jag att visa våningen över vardagsrummet. Sen är jag klar med min rundtur i huset. Tjingeling!
Today I show you Tim and Teds entryway, their livingroom, my craftingroom. Next time I will show you what's upstairs from our livingroom! Toodeloo!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

det är så himla kul att gå på rundvandring hemma hos er :)
tack för finfina visningen!
så himlans mysigt med pysselrum!

kramelikram