Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, maj 22, 2010

Fin dag!

Idag var vi och hälsade på Anki och Micke vid deras husvagn på Ingarö.
Jack trivdes i det fina vädret.
Anki samlar på troll (och älvor). Här är en troll-orkester.
Anki har fyllt år, så hon fick inkuber i form av ankor.
Och gullvivorna på köksbordet är utbytta mot förgätmigejer. Tjingeling!
Today we visited Anki and Micke at their trailer. Anki has had a birthday, so she got icecubes in shape of ducks. And the cowslips on the kitchen table has been replaced with forget-me-nots. Toodeloo!

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

ser ut att ha varit en mysig dag :)

kramelikram

Daniel sa...

Nynnar på "man ska husvagn" åååh så myyyyspys!!