Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, april 19, 2010

Måndagstipset!

Här kommer lite fler städ-tips:

Blank diskbänk

Ta lite bakpulver på en fuktig trasa och torka diskbänken blank.

Ljusa fläckar på bordet?

Prova att stryka med en vinkork över fläcken. Fungerar det inte kan du stryka på lite olja eller majonnäs.

Rengör med salt

Beläggningar i muggar och koppar kan man få bort med lite salt som man gnuggar in med diskborsten.

Skokräm på marmor

Gnid dina marmorskivor med torr trasa och lite ofärgad skokräm så blir de blanka och fina.

Vidbränd kastrull

blir skinande ren om man gnuggar den med en sockerbit!

Filmen igår var helt okej. Lite söt sådär. Mest av allt tyckte jag om Sam Elliott och Mary Steenburgen som också är med i filmen. Tjingeling!

Today I share some cleaning-tips and the movie yesterday was a little bit cute. I loved Sam Elliot and Mary Steenburgen. Toodeloo!

3 kommentarer:

Erica sa...

jag borde göra ett word-dokument av dina tips och läsa dem när jag blir stor. ;)

Lady Thirty sa...

himla bra det här med dina måndagstips!
lovely!

Annie S sa...

Jättebra tips!