Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, januari 13, 2010

Must love dogs

Den vackra, frånskilda förskoleläraren Sarah Nolan (Diane Lane) börjar misströsta och tvivlar på att hon någonskin ska finna den "rätta". Hon är hopplöst dejtlös - ända tills hennes syster lägger in en kontaktannons på en dejtingsajt i hennes ställe.
Nu kan hon plötsligt välja och vraka bland uppvaktarna. Men den ena katastrofala dejten följs av den andra - det är idel knäppgökar, snuskhumrar och tråkmånsar...och sen Jake förstås (John Cusak), en passionerad båtbyggare vars idéer om sann kärlek är som hämtade direkt ur Doktor Zhivago.
Jake är snygg och smart, men Sarah tycker att han är lite väl intensiv, så hon ger honom nobben - och går kanske miste om sitt livs kärlek!
Filmen är fylld av kvicka repliker och oemotståndliga skådespelare som Christopher Plummer, Sarahs ensamstående pappa, som själv provar på internetdejting.
"Must love dogs" blir dagens filmtips. Mysig och rolig. Tjingeling!
Todays movie-tip is "Must love dogs". Beautiful and funny. Toodeloo!

3 kommentarer:

Erica sa...

haha den verkar söt. Riktigt amerikansk sådär. Mysigt till tusen!

Lady Thirty sa...

åh, jag tror jag har sett den här filmen men det var ett tag sen...måste nog se den igen :D

ha en finfin torsdag!
kramelikram

Daniel sa...

verkar ju mysig!

Kanske man borde sätta in en annons! :)