Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, december 31, 2009

Happy new year!

Så här vackra är var träden i morse.
Look how beautiful the trees was this morning.
Idag är sista dagen på hela året, och vi ska ha några vänner över på middag. Jag brukar inte lägga nyårslöften, eftersom man brukar lova nåt stort som är svårt att hålla. Men i år ska jag lägga löften som jag kommer att ha lätt att hålla.
Today is the last day of the whole year, and we are having some friends over for dinner. I usualy don't make new years-resolutions, because they are so big and hard to keep. But this year I will make some promises that are easy to keep.
Mina löften:
1. Ha roligt
2. Visa min familj och mina vänner hur mycket jag älskar de.
3. Skämma bort mig själv lite då och då.
4. Hitta ett nytt jobb
5. Pyssla mera
My resolutions:
1. Have fun
2. Show my family and friends how much I love them.
3. Spoil myself little now and then.
4. Find a new job
5. Craft some more
Hoppas ni får ett riktigt gott nytt år!
I hope you all get a real nice new year!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

väldans bra löften tycker jag :D

massor med nyårskramar till heeela familjen och hälsa vännerna ikväll!

kramelikramar
vi ses nästa år ;) höhö