Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, december 21, 2009

The Baseballs

"Strike" heter deras skiva. De har gjort moderna låtar till rockabilly. Bl.a Rhiannas "Umbrella" som är på klippet, de har även gjort Roxettes "The look", usher, rongedals m.fl
UNDERBART!
"Strike" is the name of their album. The made modern songs to rockabilly. Here is Rhiannas "Umbrella", they've made Roxettes "The look", usher, rongedal etc.

WONDERFUL!

2 kommentarer:

Erica sa...

oj så... oväntat! Underbart med idolhysterin i den jublande publiken! Lite som I'm a dansbander med torgny melins (som jag faktiskt har sett på hultsfred, knasigt). Fast mer rockabilly och mindre dansband.

Anna sa...

Strike, går varm hemma hos mig med ..=) Ha en god jul!