Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, september 10, 2009

Rhodos Dag 4

Jag var uppe tidigt och fotad soluppgången. Denna dag hyrde vi bil med mina föräldrar och åkte runt hela ön. Stannade till i en liten by och åt lunch och stannade vid en strand och badade. Tittade på lite sevärdheter här och var. Jättekul och intressant. / I woke up early and took a photo of the sunrise. This day we rented a car with my parents and drow around the whole island. We stopped in a small village and ate lunch and at a beach for a swim. Looked at some sights here and there. Very fun och interesting.










Vi var ganska trötta på kvällen, men stannade ändå uppe och sjöng karaoke på hotellet. / We were very tired in the evening, but stayed up and sang karaoke at the hotel.

2 kommentarer:

Lady Thirty sa...

vilka härliga bilder! himlen är så blå!!! jag vill också åka dit nån gång :)

ha en bra dag!
kramelikram

Erica sa...

Åh vad härligt! Gillade bilden med metallräcket och hjärtat bäst! Jag brukar också åka på att fara runt med hyrbil på våra semestrar men jag tycker att det är så fruktansvärt otäckt att åka upp i bergen och det verkar ju finnas berg på varenda liten ort i medelhavet... Det kanske är ett nödvändigt ont. Gillar inte att räckena är så låga och att det ibland ligger bilvrak nedanför vägen. Och då, precis då, brukar man få möte av en inhemsk buss! ;)
Men sedan kan jag inte låta bli att hålla med om att det finns en hel del fina saker att se på där uppe i bergen. Kram