Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, augusti 11, 2009

Kinesiska tecken

Vi har en vikarie från Taiwan på mitt jobb. Hon skrev mitt namn på kinesiska. Jag fick lära mig att varje tecken i namnet är en stavelse. Så min bästa väns namn, Maria, skulle bestå av tre tecken. Sen finns det feminina tecken man använder i tjejnamn och maskulina tecken man använder i killnamn.
Tjingeling!
--------------------------
We have a girl from Taiwan on my job. She wrote my name in chinese.
So long!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

jaha :)
spännande och vackert!

kramkram