Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, maj 21, 2009

Dansbana

Ikväll var vi till dansbanan på Gröna Lund. Jag har aldrig varit där, enbart för att gå till dansbanan. Den är riktigt vacker! Såhär ser taket ut. Förr i tiden låg en minigolf-bana bredvid. Numera är alla barnkaruseller runtomkring.
Runt omkring på utsidan är det skulpterat dansande par.
Och lampor i massor, självklart!
Vi åkte dit och såg Scotts. Det var ganska häftigt! När vi kom dit var det ganska lite folk, även när killarna äntrade scenen. Men när första tonerna av "Fröken Fräken" slogs dök folk upp från ingenstans och började dansa. Dansgolvet blev fullt på nån minut. Vi stod och tittade och lyssnade i en timme, sen åkte vi hem. De var proffs! De lät precis som de gör på skivan. Intill dansbanan fanns ett litet stånd där man kunde köpa herr och dam t-shirts med deras logo, och kepsar. Ja, till och med stringtrosor, men det var verkligen ingenting som lockade! Jag tyckte mest att det var lite lustigt...
Tjingeling!
---------------------------------
Today we went to the dancing place at Gröna Lund (tivoli). The band "scotts" played. They were very good. It sounded just like on the record.
So long!

Inga kommentarer: