Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, mars 11, 2009

Bokrea

Är det nån annan än jag som tyckte att årets bokrea var sämre än vanligt? Jag tittade mest på nätet och hittade lite böcker som jag beställde. Jag hämtade ut böckerna idag.7
Det är nästan omöjligt att komma in med barnvagn i en bokhandel nu när det är rea. För de ställer lastpallar med böcker överallt som gör att det blir för smalt för en barnvagn. Tur att det är bokrea på nätet också.
Emma Hamberg blev jag rekommenderad av min vän Maria, så jag köpte två böcker av henne. Den orangea boken är en "hushållspraktika" som jag redan läst ut. Älskar ju biografier, så jag köpte Harriet Anderssons bok och Keith Richards tror jag har levt ett riktigt rock'n'roll-liv med mycket innehåll och kul läsning. Familjen Presleys egen berättelse har jag velat ha länge, och nu när den fanns för halva priset slog jag till!
Så nu finns en liten trave med "böcker som ska läsas" på mitt nattduksbord.
Tjingeling!
-------------------------
Bought some books on the book-sale.
So long!

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

trevlig läsning min vän!
mossviken-boken är kanoners!

kramelikram

Miss Rascal sa...

You find a whole lot!
Here I do my book finds at Book Warehouse, kitschy books for a couple of £.
I do miss Swedish text though I must say.

Fröken Fräken sa...

Jag hittade inte en enda bok på rean! Jag hade tydligen lättare att hitta böcker när jag var yngre..vill minnas att jag också läste om fröken Sprakfåle..