Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, februari 04, 2009

Fem

Fick en 5-utmaning för ett tag sedan som jag tänkte göra nu:

Nämn 5 kul/annorlunda fakta om dig själv.
- Jag får alltid hicka när jag äter en liten hamburgare från McDonald's, som går över direkt jag svalt sista tuggan.
- När jag är inne i en butik kan jag plocka på mig en massa kläder eller saker jag vill köpa och efter ett tag hänga/ställa tillbaka allt och köpa nåt helt annat, eller inget alls.
- Jag har studerat teater i fyra år. Det roligaste jag vet är att hålla på med teater! Men har inte gjort det på flera år.
- Jag har skurit av en liten bit av tummens fingeravtryck när jag skar lime i en bar jag jobbade på.
- Jag kom trea i rock-karaoke-vm 2006 och vann en pokal och en flaska jäger.

Nämn 5 av de roligaste eller ovanligaste jobben/praktiken du haft.
- Garderoben till stora scenen på stadsteatern i stockholm (man varvade garderoben med baren på Klara soppteater och restaurangen teaterbaren.)
- Karaokevärd
- Packade upp en massa kläder på DEAs lager i Uppsala inför en stor rea.
- Sålt rosor på krogar (det VAR kul faktiskt. Man kände igen folk och lärde känna alla vakter och krogägare.)
- Jag har städat på Finlandsbåtarna. Det var faktiskt ganska kul. Har även städat på Gröna Lund och ett stort bokförlag. Tiden går fort när man städar och man går "gratis" workout.

Vilka är dina 5 favoritblommor?
- Liljekonvalj
- Förgätmigej
- Rosor
- Liljor
- Tulpaner

5 senast sedda filmerna?
- The Wrestler (Mickey Rourke, Marisa Tomei)
- Alla talar om Grace (Julia Roberts)
- Sömnlös i Seattle (Meg Ryan och Tom Hanks)
- You've got mail (Meg Ryan och Tom Hanks)
- Jungfrun från Jungfrusund (Sickan Carlsson och Sven Lindberg)

5 saker på din önskelista (materiella saker)
- Alla "SATC-avsnitt"
- En ny parfym
- Glas med flamingos på
- String-hylla
- Porslinsburk i form av en ananas (åhléns)

Skicka vidare utmaningen till 5 andra bloggar:
Jag skickar vidare till bloggarna under och hoppas att de vill ta emot och göra utmaningen:
- Lady thirty
- Linnea (Reggie and friends)
- Maria (jag blommar)
- Pernilla (Perny leker vuxen)
- Tusen idéer och en fröken

2 kommentarer:

Maria sa...

Tack för utmaningen! Den var rolig!
Men jag har inte på när haft sådana roliga/lite annorlunda jobb som du haft...
Tar kanske några dagar innan den blir av hos mig, måste alltid klura lite först...

Lady Thirty sa...

hihi :D
tackar för utmaningen.
jag hugger in om några dagar :) nu ska jag till jobbet!

kramelikram