Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, februari 17, 2009

Blommor, presenter och nostalgi-shopping!

Ville bara visa en bild på vad johnny fick av mig i alla hjärtans dag-present. Han har inga bilder (en eller två har han) på sina andra barn som han har innan mig. Därför fick jag Ted att fråga sin mamma om några foton på barnen (som nu är 12, snart 18 och snart 19) när de var små. Jag köpte en ram på Lagerhaus och ramade in de. (Bilderna i mitten är Jack.) Fotona som blev över la jag i ett litet fotoalbum. Och självklart måste han ha en wunderbaum till bilen i form av en cupcake som doftar vanilj.Själv fick jag den här fina rosa/vita buketten av johnny.
Dagen efter alla hjärtans dag firade jag och johnny 5 år som förlovade. Då överraskade han mig med den här buketten och daimtårta. Rosorna i buketten hade glitter på sig.
Den dagen (söndagen) var vi i Uppsala hos Jacks mormor och morfar. Då fick han den här STORA nallen. Den är nästan lika stor som han själv.
Igår, måndag, var jag och handlade lite saker till mig själv; ett par örhängen, solbrillor och underkläder. Dessa efterlängtade handlade jag också;
Mina egna rosa betty boop tofflor. De är jättesköna att gå i!
"Dallas" t-shirten hade jag spanat in länge, men jag var osäker på färgen. Men den var fin!
Tjingeling!
-------------------------------------------
Gifts I gave my husband, flowers I got from him, a teddybear Jack got from his grandparents and some shopping I've done.
So long!

3 kommentarer:

Petra sa...

Åh, så vackra blommor och så romantiskt!

Lady Thirty sa...

ååhå ser man på :)
nallen har jag faktiskt sett in real life :) och klappat lite på! det du!

fint det blev med fotona till Johnny.
finfina saker du shoppat :D

kramelikram

Anonym sa...

Å här har ni firat ordentligt ser jag :) Va mysigt!

Låter inte bra att du är sjukt, har influensan kommit hem till er med? huha!