Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, december 27, 2008

Party-planning

Idag ska jag baka hallongrottor, drömmar och kolakakor. Jag ska också till stan och handla födelsedagspresent, och sen ska jag städa och maken ska dammsuga och torka golv. För imorgon är det nämligen Jacks första födelsedag!
Tjingeling!
-------------------------
Today I'm gonna bake three different kinds of cookies. I'm also going to town and shop a birthdaypresent, and then I'm gonna clean the house, and my husband will wakuum and rub the floors real clean. Because tomorrow is Jacks first birthday!
So long!

4 kommentarer:

Petra sa...

Åhh...jag vill oxå smaka kolakakor och hallongrottor...mina favvisar ju =)

Lady Thirty sa...

jihoo, jag ska på kalaset och får smaska goa kakor :)
men bäst av allt är att få träffa den lilla killen som har blivit stor (och dig med förstås ;))
ses imorgon!

kramelikram

ps. vilka fina klappar tomten kom med till dig :)
tack för de som du & Jack gav mig!!!

Perny sa...

Ja just det, jättegrattis till lillkillen. Han var ju så liten första gången jag träffade honom, hade nästan glömt att jag satt och var barngos åt Jack medan mamma Zizzi åt nyårsmat :)Något jag måste påminna honom om när han börjar närma sig femtonstrecket ;)

Zizzi sa...

Petra: Det blev inte så mycket kakor, för Jack var lite besvärlig igår, men lite kakor blev det, och självklart en tårta!

Lady thirty: Tack själv för de fina julklapparna till Jack och till mig!

Perny: Ja, det måste du påminna honom. Jag har aldrig "flashat" bröstet så mycket en nyårsafton!
;-)

Kramar till er!