Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, december 25, 2008

Juldagen=slapp-och mysdag

Juldagen har vi spenderat hemma! Framför lite julfilmer och "Stjärnor på slottet". Med smulpaj och kaffe och massor av tända ljus.

Eftersom det var tre stycken med i min utlottning (illa vald tidpunkt för en utlottning kanske, när folk som mest firar jul) så har jag bestämt mig för att dela upp vinsten. Eftersom det fanns tre saker att vinna. Jag tycker att det var roligt att ni alla tre var med i utlottningen! Vem som vinner vad får slumpen avgöra! Den första som mailar sin adress får örhängena, den andra som mailar sin adress får elvis-nyckelringen och den tredje får servetterna. Så Rosa Hemmet, Linnea och Nanna (utan blogg) var snäll och maila mig era adresser på ceched@spray.se
Tjingeling!
------------------------------------------
Christmas day is in front of the tv, with applepie and movies. And lots of candles.
So long!

1 kommentar:

me and alice sa...

Önskar dig också en god fortsättning!!
Er juldag ser ungefär ut som vår har gjort!!
kram Susanne