Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, september 14, 2008

Mys-ljus!

Jag som så många andra älskar att tända ljus nu när det börjar bli lite mörkt! Den här hallon-lyktan fick jag i studentpresent. Jag har ställt den på en bokstapel, och överst är boken "chic". Jag valde att ha den överst då den reflekterar lite rosa när ljuset är tänt.
Dessa fyra lyktor på fot har jag fyllt med sand från vår sandstrand vid sommarstugan. Har också flyttat min krona till glasbordet.
Min orangea skål som mina föräldrar fyllde med jordnötter när de hade fest när jag var liten, har jag också fyllt med sand från sommarstuge-stranden, och satt ett ljus i.
På soffbordet har jag min samling av iittala-ljuslyktor som jag får av mina svärföräldrar lite nu och då. Glasskålen bredvid har jag fått av söta Maria.
Såhär ser öppna spisen ut numera. Men den kommer inom en snar framtid att ändra utseende igen. Varför det är gröna ljus i den ena kandelabern och vita i den andra? Därför att våra vita ljus hade tagit slut, men det är nya inköpta på IKEA nu, så nu har båda vita ljus.
Tjingeling!
-------------------------------------------------------
Like many of you, I love to light candles now, when it's dark outside.
Todeloo!

3 kommentarer:

Lady Thirty sa...

myspys med ljus.
väääldigt fin skål tycker jag ;)

kramelikram

Rosa Hemmet sa...

Tjooo! Vad fina ljuslyktor ni har och vad supermysigt det var kring den öppna spisen:) Tända ljus är en härlig vardagslyx!

Anonym sa...

Åh vad mysigt det ser ut! När man ser såna där bilder längtar man verkligen till mörker och kyla =P