Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, september 25, 2008

Grattis Gudmor!

Grattis Maria Gudmorsdagen!
Jag kanske måste förklara lite....För ett tag sen satt jag och Jack och tänkte. Barnen har sina födelsedagar och dopdagar. Mammor har morsdag, pappor farsdag utöver sina födelsedagar. Men vad har gudmor? förutom sin födelsedag såklart. Vi bestämde att från och med nu, i vårt liv, så kommer 25 september alltid att vara Gudmors-dagen. Bättre gudmor än Maria kan jag inte önska till Jack. Tack för att du ville ha den "uppgiften" i hans liv.
Tjingeling!
--------------------------------------
Some time ago me and Jack decided that the 25th of september always going to be godmothers-day. I can't think of a better godmother than Maria for Jack. So congratulations Maria on Godmothersday!
Toodeloo

6 kommentarer:

Perny sa...

Nu vill ju inte jag spräcka hål på din logik, även om jag nu gör det *harkel* men dopdagen har väl alla som blivit döpta så om gudmor är döpt har hon lika mycket dopdag som Jack. Mina barn däremot har inte dopdagar för dom är inte döpta men dom faller ju ändå in i kategorin barn.

Säger inte att ni inte ska ha en gudmorsdag, det tycker jag låter jättefint ville bara visa på att hon visst kan ha en dopdag om hon är döpt vill säga och att alla barn inte har dopdagar.

Kram på dig.

Lady Thirty sa...

Vad söta ni är!
Jag är väldigt glad att gudmor fått en dag!
Jag är också döpt men min dopdag firas inte så jag tycker att det är lite mysigt.

Tack så JÄTTEmycket för det fina paketet som jag fick med posten!
Helt underbara presenter :)
Kommer göra ett inlägg och visa vad jag fått :D för de som är nyfikna...

Kramelikram

Zizzi sa...

Perny: Jag förstår vad du menar. Men VI (jag och jack) firar ju inte Marias dopdag, men hon har firat Jacks, därför tyckte vi att hon skulle ha en egen dag som gudmor.

Maria: Kul att du tyckte om de!

KRam på er alla!

Perny sa...

Jo precis, jag förstod ju vad du menade men jag var ju bara tvungen att vara en besservisser, jag växer som person och mår bra då :D ;) vet du väl

Brunkullan sa...

Smart! Killarnas gudmor och gudfar behöver lite uppmärksamhet ibland:) Får kanske införa detta!

Så mycket fina tavlor! Du är jätteduktig:)

Susanne

Zizzi sa...

Perny: Jag vet ;-)

Brunkullan: Ja, jag ville att Jacks gudmor skulle få lite extra uppmärksamhet en extra dag om året, eftersom hon ger så mycket uppmärksamhet till Jack hela tiden!
Tack för att du tycker om mina tavlor!

Kram