Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, maj 21, 2008

Nyttig shopping!

Jag har varit på shoppingrunda igår och i måndags. Igår köpte jag kläder till Jack: 2 t-shirts och ett par schorts.
Och självklart köpte jag två Moln t-shirts. Jag älskar ju moln! En som han kan ha nu, och en i en storlek större. Men det viktigaste köpte jag nog i måndags:En ny strykbräda! Kanske inte så upphetsande, men för mig är det det. Jag har alltid, sen jag flyttade hemifrån haft den vit/röd randiga, som man har behövt ställa på ett bord för att kunna stryka på. Nu har jag en RIKTIG strykbräda. Jag ska nu bara köpa ett snyggt överdrag till min nya strykbräda, så blir jag 100% nöjd!
Eftersom jag haft en sån liten strykbräda innan, har linneskåpet sett ut såhär. Det är jobbigt att stryka gardiner, påslakanset och lakan när man står vid ett bord. Men nu har jag strukit allt och....
.....såhär ser vårt linneskåp ut nu. Allt tar så mycket mindre plats när det är struket! Det är så härligt! Och idag ska jag ta itu med mina och johnnys garderober. Jag ska storstäda och hänga om alla kläder. Resultatet får ni se sen.

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

dra på trissor vad duktig du är!
Jag vill också vara så där pysslig i hemmet...längtar tills skolan är slut då kan jag kanske hugga in på ett och annat :)

Jag vill också ha en molnig t-shirt, de var superfina!!! (de andra kläderna var också fina).

Kramelikram