Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, maj 29, 2008

En blev två, blev tre, blev fyra osv.....

Igår åkte jag till centrum med en enda uppgift: att köpa målardukar och siden/spetsband. Det blev lite mer....



Den här blå skjortan med rosmönster var jättefin tyckte jag. Den satt bra på också.

Det här rutiga linnet där man kan välja att ha rosett fram eller bak.


En brun/vit solhatt till Jack, så han slipper få solen i ögonen när han sitter i vagnen. Han blev glad när jag satte på honom den.

Olika sidenband

2 burkar 50% rabatt på hemtex kunde jag inte motstå. En för hundmat och en för hundgodis. De kommer att göra sig bra på min vägghylla som jag äntligen har tjatat till mig av min man. Jag har alltid velat ha en liten vägghylla i köket, men han tycker inte att det passar in. Vi bestämmer ju inredningen tillsammans (oftast köper jag och när jag kommer hem ser jag om vi ska behålla det eller inte. Johnny brukar säga till om det är nåt han hatar.) Ikväll sa han att vi kunde köpa en vägghylla nästa vecka....Jippie!!!

Ankelsockar med fina äpplen på, och ett sött flamingopar. Jag älskar angelsockor! De är så sköna och hasar inte ner, som andra sockor kan göra. Jag shoppade lite andra saker och ett linne som jag kommer att lämna tillbaka, för det satt inte bra.

Inga kommentarer: