Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, april 24, 2008

Uppsala!

Igår var det en härlig dag! Jack åkte tåg för första gången. Han höll sig lugn. Det enda som var lite trassligt var att ta med barnvagnen på tåget. Men jag har ju min underbara vän Maria som mötte mig och gick upp på tåget och möblerade om så att vi kunde få av vagnen.
Sen bar det av till min mammas jobb. Väl där tog "mormor" över och sköt barnvagnen stolt framför sig, plockade upp Jack och visade för alla sina arbetskamrater. De hade redan sett drösvis med kort på honom, och fick nu se honom "live". Sen tog min mamma barnvagnen ner till stan där vi skulle möta pappa. Jag och Maria kom lite på efterkälken, då vi stannade upp vid universitetshuset och fotade våren.Vi mötte min pappa utanför "Bill och Bull" en restaurang i Uppsala, där han bjöd på lunch. Det var trevligt. Personalen på restaurangen hade också sett en massa bilder på Jack. De tyckte att det kändes som om de kände honom redan. Där fick Jack ett bäddset och spjälsängs-skydd i Gunila Axéns underbara tyg "Moln", som ni ser på inlägget innan det här. Han fick också en tallrik och sked från Lundmyr som det står "älskling" på. (Neeeej, han är inte bortskämd av sina morföräldrar).
När vi ätit klar gick jag och Maria på stan som resulterade i: Prickiga servetter. 20 stycken; 5 gula, 5 gröna, 5 blå och 5 röda.Rosett-örhängen från Gina Tricot!Kakburk från Household, med cupcakes på. Fanns i fler storlekar och i rosa också. Ska dit igen och köpa fler tror jag. Därinne såg jag fina glas med flamingos på också....ska tänka lite.Köpte en fin hawaii-skjorta till Jack som han ska ha på dopet på lördag, och en keps som är lite för stor, men som han kommer att kunna ha i sommar. Jag köpte också en skjorta till Johnny, som är lite mer petrolium-färgad än som syns på bilden.Efter en lång dag, som gick jättefort, satte vi oss på Landings konditori och fikade. Där fick Maria lite presenter, för hon fyller år på fredag. Vi har så roligt tillsammans! Det blir alltid mycket skratt och prat när vi träffas. Och om båda blir lite tysta ett tag, vet vi att det är dags att äta nånting.
På tåget hem somnade Jack i min famn. Han var nog lite trött. Han vaknade inte förrän vi bara hade en liten busstur kvar. Och inte nog med det! När jag kom hem hade mitt paket från Miss Smith kommit:Pirate-minttabletter, en fickspegel med en rökande katt och 3 pins.
ett kort och näsdukar! Det var en rolig dag. Och när jag kom hem visade det sig att Johnny och Ted hade städat uteplatsen riktigt fint! De hade slängt en massa skräp som stod där (bl a vår gamla tvättmaskin) och en massa skräp som stod i hallen. Tim och Ted hade till och med städat sitt rum! Dammsugit och torkat golv! Vad glad jag blev! Nu är det bara lite undanplockning hemma som ska göras, och det ska jag göra idag.

Inga kommentarer: