Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 31, 2008

Vår trädgård renoveras!

Förra sommaren var första sommaren vi bodde i vårat parhus. Ingen har gjort något åt trädgården på år och dar, så vi rev bort gräsmattan som mest bestod av mossa. Men sen blev det tyvärr ingen tid till att fixa ny gräsmatta. Men nu börjar det ordna upp sig på den fronten. Såhär ser vår gräsmatta ut nu:
Igår började de göra iordning muren. Våra grannars mur är borta, men den ska de börja göra iordning nu också, så att vi kan sätta upp vår fina järngrind, så folk slutar upp med att använda vår gård som vändzon. Det är så irriterande! Här nedan ser ni att de har börjat lite smått med våran mur. De har jämnat till den:
Ser framemot när muren är färdig, för då ska de börja med gräsmattan. Så i sommar kommer jag och jack kunna vara ute på vår alldeles egen gröna gräsmatta och njuta! Jag har även hittat en tvättlina och så ska jag köpa klädnypor i trä (de är mycket finare än de i plast). Sen ska jag också köpa ett staffli, så jag kan stå ute på gräset och måla mina tavlor. Längtar....


1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vackert med mur...mindre vackra kändisar ju!!!!!

;)

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~