Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, mars 01, 2008

Lista

Denna lista hittade jag hos Radhusdrömmar och eftersom hon utmanade alla att ta del av den, så här kommer mina svar:

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att se på när Jack "tränade" med sin pappa.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Ammade halvsovande
Vad gjorde du för 15 min sedan? Hällde upp kaffe till mig själv
Det sista du sa högt? "Vilken fin röd färg."
Vad har du druckit idag? Saft och kaffe
Vad var det senaste du åt? En citronmuffins
Vad var det senaste du köpte? En födelsedagspresent till Anki, skriver om vad senare idag eller imorgon.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Utsidan är mörkbrun och insidan är vit
Vad är det för väder hos dig nu? Regnigt och molnigt.
Godaste glassmaken? Daimstrut, eller mjukglass, annars jordgubb-skopglass
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det gör jag. Men även kärlek som växer fram. Det finns nog kärlek vid första ögonkastet som sker utan att man riktigt vet om det...
Sover du tungt? Inte nu längre. Vaknar så fort Jack gnäller lite i sin säng.
Drömmer du mardrömmar? Ibland
Trivs du med ditt jobb? Ibland
Favoritklädsel? Min sidenpyjamas
Favoritlåt just nu? Björn Gustavssons kärleksförklaring till Carina Berg
Vad ser du om du tittar till höger? Vår trädgård, genom vårt fönster, en skolgård, två träd och en hjärtlykta.
Vad gör dig glad just nu? När Jack skrattar eller ler
Vad ska du göra härnäst? Äta en yoghurt
Höger el vänsterhänt? Höger
Humör just nu? Trött, men nöjd
Favoritgodis? Mjölkchokladrullar, just nu
Kläder just nu? Svartblå jeans, ljusbrun/mörkbrun mönstrad tröja, rosa strumpor med glittriga blommor på.
Sommarplaner? Vi brukar vara hela juli i Finland, Jakobstad, där min man kommer ifrån. Annars ska jag och jack ut på små äventyr, till uppsala, skansen m.m.
Hur många kuddar sover du med? En
Spelar du ngt instrument? Gitarr och ukulele
Morgon eller nattmänniska? Har blivit morgonmänniska från att ha varit nattmänniska
Vad är viktigast för dig? Trygghet och lycka
Är du kittlig? Under fötterna, och i midjan, vid knäna. Johnny verkar få mig att vara kittlig lite överallt.
Snarkar du? Inte vad jag hört..
Stjärntecken? Tvillingarna
Äckligaste insekten? Fästingar och tvestjärtar
Stökigt el välstädat? Lagom städat
Längtar du mest efter nu? Att våren kommer på riktigt

Passar på att utmana alla att vara på denna lista!

Inga kommentarer: