Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, mars 15, 2008

Hur ska det gå ikväll?!?!




Dessa tre håller jag på! Jag hoppas hoppas hoppas att charlotte perelli vinner! Och sen spelar det ingen roll vem av Bröderna Rongedal och Sanna Nielsen som kommer tvåa och trea. Brödernas vitaminpiller till låt blir jag jätteglad av och Sannas stillsamma, kraftiga ballad gör att jag sitter stilla i soffan och bara blir uppslukad av hennes röst!
På heder och samvete lovar jag härmed att sluta titta på melodifestivalen för evigt om Christer Sjögren vinner!!!! Det är en risk jag tar, eftersom "dansbands-sverige" är större än man tror och samtliga röstar på honom, så jag tror tyvärr inte att han kommer att komma sist, vilket jag hoppas att han gör!
Glad blir jag också av Amy Diamond och Linda Bengtzing, men det har inte med deras låtar att göra, utan mer deras energi de frambringar och deras leenden och glittrande ögon!
Fridas låt är lite kul, men stör mig på att han som rappar liknar madickens granne "Abbe". Nu är det ju inte utseendet vi röstar på, men snälla snälla, skicka inte denna låten till eurovision!
Sibel - vad tänkte svenska folket med???!!!?!? Hon liknar en tecknad Sandybell (ännu en gång är det inte utseendet vi rösta på, och Sandybell är söt, som tecknad) Varken hennes röst eller hennes låt är särskilt starka. Ingen utstrålning och tom blick.
Hur det går återstår alltså att se, och jag återkommer efterråt med mina tankar.

1 kommentar:

Perny sa...

Vi har INTE samma musiksmak! :D