Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, mars 12, 2008

Fröken Livrädd på Sergels Torg

Igår var det jättekul! Vi började med att gå på en utställning på Kulturhuset som hette "Fröken Livrädd på Sergels Torg"Jag tyckte att det var fina bilder hon gjorde, och att det var roligt att det inte bara var bilder, utan små "tittskåp" lite här och var. En rolig detalj som hon hade på utställningen var en stor vägg där hon hade satt upp lappar med inspiration på. Tex när hon fått inspiration på tunnelbanan och kladdade ner något på ett almanacksblad i sin kalender, eller skrivit ner ett ordspråk på en postit lapp m.m. Det var väldigt intressant att se. Efter utställningen gick vi lite på stan. Vi stannade till och åt på MacDonalds. Jack fick också komma upp ur vagnen och äta där.
Se så fint han matchar sin gudmor i kläder! Han har verkligen tänkt till!

Efter det gick vi lite mer på stan, och sen avslutade vi med en fika på T-centralens stora fik, där vi såg Anders Ekborg.

Det enda jag köpte var lite påskpynt från Lagerhaus.





Äggen ska jag hänga i sidenband i olika höjder i köksfönstret. De kostade bara 7 kronor! Och de andra små "bilderna" ska jag hänga i trollhassel som jag ska köpa snart. Jag har tänkt länge på att köpa trollhassel, och dekorera det efter årstid/högtid. Och nu ska jag få ändan ur vagnen och köpa det.
En väldigt lyckad dag blev det! Men GUD vad trött jag var när jag kom hem. Jag somnade på soffan vid halv nio tiden.