Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, februari 24, 2008

Oscarsgalan 2008!

Inatt är det oscarsgalan! Så inatt kommer det säkert att komma flera inlägg! Jag hoppas hoppas hoppas att Johnny Depp får en Oscar för bästa manliga huvudroll för sweeney todd, eftersom han inte ens blivit nominerad för briljanta Kapten Jack Sparrow (som jack är döpt efter, vi kunde ju inte döpa honom efter Johnny Depp himself, eftersom Jacks pappa heter Johnny.) Jag tycker att Johnny Depp skulle kunna få en oscar varje år, för allt han gör är bra, jag kommer inte på någon roll han har gjort som inte är bra.

För de som vill se oscarsgalan "live" är det kanal 9 som gäller.


00.00-02.00 Röda mattan (kanske jag skippar, jag får ju så lite sömn i alla fall)


02.03-02.33 Nedräkning till oscarsgalan


02.33-06.15 Oscarsgalan


Så jag kommer att väcka Johnny klockan 05.00 med kaffe på sängen! Trevligt va?! Men som sagt, jag återkommer med inlägg från inatt när jag kommer att sitta uppe och titta.


1 kommentar:

En inredoholic sa...

Vet faktiskt inte hur man gör om det inte kommer av sig själv. Det gjorde det för mig. Men om man skriver en kommentar, testa och tryck på ditt namn.. o se att man inte kommer vidare.

kan inte hjälpa dig.. men bara tala om det för dig så du vet.

Kram
Jannice