Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, mars 23, 2013

Polarn och pyret modevisning

 Igår var det ju kidsfashion event. Jag var där med Maria och hade jättekul!
 Polarn o. Pyret hade modevisning, där de visade finfina barn- och vuxenkläder. När jag gick på teaterskola fanns det en tjej, Brita, som hade mycket Polarn o. pyret kläder - alla randiga. Jag visste inte så mycket om butiken då, och trodde att de bara hade randiga kläder. Men gårdagen visade upp mycket fina mönster och färger. Några favoriter:
 Zipjacka. Den här är perfekt till svala sommarkvällar, eller varmare vårdagar. För våren är väl på väg, eller hur?! Länk finns här.
 Jag gillar att sätta på pikétröjor på min son. Det är fint att ha när man ska gå bort, om man inte vill ha skjorta. Eller skönt att ha en vanlig sommardag. Länk finns här.
Om jag hade en liten dotter skulle jag definitivt köpa en klänning som den här. Gillar kombinationen rosa/orange. Den finns här.

Igår fick jag upp ögonen på många fina kläder!
Tjingeling!

Yesterday at the kidsfashion-show I found some great clothes! Both for me and my son!
Toodles!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Åh vilka fina plagg!
Klänningen var verkligen gullig!