Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, oktober 01, 2011

Ni känner mig så väl!


Oj vad jag har blivit bortskämd de senaste två månaderna. Det började med ett besök i Uppsala och bästa vännen. Vi hade inte träffats på ett tag, så jag fick en försenad födelsedagspresent; jag fick shoppa för X antal kronor på Bik Bok. Jag hittade dessa fina tröjor som snabbt blev ett par favoriter i garderoben. Det kändes konstigt att välja ut vad jag ville ha och sen att hon betalade.
Jag fick också fina nagellack och en volymkräm till håret.
När mamma och pappa kom hem från Belgien fick vi Belgisk choklad och macarons. Ägget blir fint pynt till påsk.När Tim kom hem från New York fick jag den här fina plåtskylten. Han vet att jag gillar gamla retro-plåtskyltar. Bara det att han köpte denna det första han gjorde den dagen de skulle gå över brooklyn bridge och vara ute på stan hela dagen, så han fick släpa med sig den överallt. Nu hänger den på väggen i köket. Och jag refererar till den varje gång jag tjatar om sopor och annat. :-)Jag fick också den här fina lilla plåtburken fyllt med gott godis. Tim berättade att man kan göra av med en förmögenhet bara på Betty Boop saker i New York! Jag måste ju bara åka dit. Blev extra sugen när vi tittat på alla deras 500 bilder därifrån. Såg jättefint ut!När mamma och pappa kom hem från Rhodos nyss fick jag en plånbok i skinn, 2 fina och roliga klockor, ett klockarmband i jeanstyg som jag ska sätta på en av mina playboy-klockor. Och av Christos, en grek som vi känner därnere, fick jag ett rosa armband.
Igår fick jag ett sms av Johnny att jag skulle på skattletar-jakt när jag kom hem. Han gav mig en ledtråd till vad skatten kunde vara och en ledtråd på var den var. När jag kom hem satte jag igång och letade.Efter ett tag hittade jag den här påsen. Till saken hör att jag pratade om Agent Provocateur häromdagen och att jag ville dit för att titta om de hade fina doftljus eller nåt liknande. För de har ju inte bara underkläder, utan lite heminredningsdetaljer och smycken också. Johnny har en kund i samma hus som Agent Provocateur i stockholm ligger, så han hade gått in där.Sååå fint. Undrar vad det kan vara?
Det var ett presentkort! Perfekt! Nu kan jag alltså gå dit själv och titta ut vad jag vill ha. Trevligt med överraskningar!
Håller ni inte med om att jag har blivit bortskämd med de perfekta presenterna? Tack alla underbara människor! Tjingeling!

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

du är mer än värd alla fina presenter :D

kramkram