Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, april 11, 2008

Shoppingtur igen!

Igår var jag och Jack och grattade min vän Inger som fyllde år den 10:e. Jag köpte ett litet olivträd till henne och en mossig betong kruka som de planterade den i. Hon blev jätteglad! Och det blev jättefint med en sliten kruka, lite "medelhavs-aktigt!"

Inger har en butik i gamla stan, där jag handlade lite saker.
Jag köpte detta. Ställer är till för 6 muggar (ska köpa pastellfärgade muggar och hänga på den, tror jag. Anteckningsboken är en bra liten bok som jag kan skriva alla inköpslistor och "att göra"-listor i.Ljusen ska jag ha i en speciell ljusstake i smide som jag har. Den blå lyktan ska hängas upp i köksfönstret.Jag föll för lyktan, för att den var så "vårig". Den fanns även i klart glas, rosa, grön och gul. Det fanns även liknande med en blomma på och rosa liknande med "tak".
Hon hade även fått in nya nostalgi-kort, som jag köpte 2 av varje av. De har hur mycket nostalgi-kort som helst på gamla filmskådisar, gammal reklam och gamla bilar!

Korten är ungefär i storleken A5.

Sen bar det av till Åhléns innan jag åkte hem.
Där köpte jag 2 olika presentsnören och presentpapper. Jag tyckte att de var så söta! På Åhléns har de gamla amerikanska och gamla svenska filmer för 99:- just nu, och jag älskar såna filmer. "Star" har jag sett en gång när jag var mindre, jag tror jag gick i högstadiet. Och jag kommer inte ihåg om jag tyckte om den eller inte, men jag tycker ju om Julie Andrews, och 99:- för en dvd är ju egentligen inget att bråka om. Idag ska jag se den och titta om jag tycker om den.

2 kommentarer:

Perny sa...

ja om du vill läsa så är det helt ok. Du kan till och med bli ett led i kedjan om du vill ;) när jag skrivit ett kapitel och maken kontrolläst så kan jag skicka det till dig så får du kika också och komma med feedback.

Lady Thirty sa...

Vad fina saker du shoppat :)
Jag vill också shoppa nostalgikort!
Vi måste ta oss till Ingers butik nästa gång...
Ha det bäst så länge!