Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, april 12, 2008

Mitt källarprojekt

Jag har nu städat klart (nästan) i källaren. Det blev 6 flyttkartonger, en hatthylla och en påse med skor till erikshjälpen. Nu visar jag vad jag har förvandlat källaren till. Detta inlägg innehåller MASSOR av bilder, så jag hoppas att ni orkar med det. Själv älskar jag före och efter bilder!
Såhär såg första källarrummet ut innan städning. Detta "rum" har vi bara ställt ner en massa saker i när vi inte velat ha de längre.
Listerna till höger på bilden har vi nu slängt, dörren ska slängas och fläkten flyttas. Här ska min symaskin stå när jag hittat ett bra bord för den.
Här är källartrappen på väg ner till källaren. Innan städning.
Vita boxen och stadium-väskan ska johnny gå igenom innan vi slänger nåt, eftersom det är hans "bil-saker". Jag vet inte vad han ska behålla eller inte, så ni får tänka er trappen utan de sakerna i.
Detta är det inre rummet i källaren. Källaren består av 2 små rum. Det är lite svårt att ta foton där inne, eftersom jag inte fick plats.Efter städning i samma vinkel. Mindre kartonger och mindre småplock.
Här är den högra delen av det inre rummet innan städning.Och här efter, som ni ser så ser man nu golvet och kan faktiskt kliva in bland sakerna. Det kanske ser stökigt ut fortfarande, men det är det inte.Och nu till den stora omvandlingen! Här skymtar ni hatthyllan som skänktes bort.
Tadaa! Min hobbyhörna! Det är min mormors gamla sminkbord som har blivit skrivbord här. Ovanför har jag satt upp bilder som jag tycker om och som inspirerar mig.
När locket är öppet ser man att det är ett gammalt sminkbord, pga spegeln.
Inuti skrivbordets olika fack förvarar jag hobbysaker som klistermärken, tags, etiketter, papper och andra nödvändiga saker. I ett hörn har jag ställt mina presentpapper och i en korg har jag lagt lite spetsar och andra band.
Den lilla anslagstavlan har jag gjort själv av en gammal ram och en stuvbit av ett rosigt tyg. Hålllaren jag hade tänkt hänga muggar på hängde jag istället presentsnören på. Det blev riktigt bra tycker jag!
Jag satte upp 2 självhäftande krokar och hände 2 betty boop påsar på. De innehåller stämplar och lite små papper.
Det här våningsfatet köpte jag för att jag skulle ha det i köket. Men det var för högt och fick inte plats på bänken mellan undre skåpen och övre skåpen, så då fick det stå här nere och göra så att mycket mer saker fick plats. Jag tycker om att ha "öppen" förvaring av mina hobbysaker, eftersom då ser man alla saker. Förrut hade jag allt i tre stora lådor som jag plockade fram och satt vid köksbordet och sen packade ner allt och ställde in i ett skåp. Nu kan jag lätt ta fram allt och om det är nåt jag håller på med men inte hunnit klart, kan det ligga framme tills nästa gång jag har tid att pyssla. Jättebra nu när man har en bebis som vill ha uppmärksamhet.
Den här fina servetthållaren har johanna gjort på slöjden. Den fick bli vykortshållare istället. Fint va?
Det var allt för idag. Jag är jättenöjd med min lilla hobbyhörna och ser fram emot när jag får sätta mig ner och scrappa lite och göra lite kort!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon ju!
Vad pysslig du ska vara nu. Vad kul att sångbilderna sitter där :)
Kramar i massor
Maria

Lady Thirty sa...

Ja, jag blev sugen på att göra om lite på min blogg. Jag har dock inte bestämt mig om det är bra eller dåligt...eller om det är så här den ska se ut. Hm!? Vi får se. Vad tycker du?
Kram

Sara sa...

Hejsan

Vilken tur att jag ramlade in till denna fina blogg! Ha en fortsatt fin helg.
Sara

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men wooow...vad jag missat här!!!!

ja du har ett garage som ser ut som din källare!!!!
Härligt med egen pysselhörna..det saknar ju jag!!!;)

Hittade mina ägg med..så kul du visar dem..hoppas du gilade dem!!!

Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

Gårdsromantik sa...

Så härligt shabby med massor av färg - gillar det!
Där kommer du att bli superkreativ!

Kram Maud

Lady Thirty sa...

Tack för att du är så snäll med dina kommentarer :)
Bamsekramar

Mollys sa...

Jo hejsan, tänkte nu skriva svar till dej och berätta att jag bor i Korsholm, singsby.Det ligger utanför Vasa och är ca 75 km från Jakobstad.Va kul att du hittade til mej.
Carina