Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, april 09, 2008

Dagens filmtips!



"Blommor av stål"

Sex av filmvärldens största stjärnor; Sally Field, Dolly Parton, Shirley Maclaine, Daryl Hannah, Olympia Dukakis och Julia Roberts, möts som bästa vänner i denna storslagna och varma historia om liv, vänskap, död och förlust i en liten by i Louisiana.

I mittpunkt av gruppen står Shelby (Julia Roberts), nygift och lyckligt gravid, trots att hennes diabetes kan äventyra barnets födsel. Skrämd över riskerna att förlora sin enda dotter, vänder sig Shelbys mor (sally fields) till sina fyra bästa vänner för att finna styrka och glädje, medan hon själv bekämpar sin stora ångest för döden. Hon hoppas att hon ska kunna förenas med Shelby i glädjen över det nya miraklet i livet!

Från 1989

Även om texten ovan låter jätteledsam, så tycker jag jättemycket om den här filmen! Den har mycket glädje i sig trots det mörka moln som hänger över Shelby. Jag kan se den om och om igen. Tycker också om Sam Shepard som pappa till Julia Roberts.

2 kommentarer:

Maria sa...

Tack för tidningstipset!!! Alltid lika kul att titta in hos dig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den filmen har jag inte sett! det måste jag göra!
Kram
Marie