Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, mars 10, 2008

Nostalgi-tripp!

Det blir ett andra inlägg idag. Jag packade upp alla mina gamla böcker och mina gamla leksaker som jag tog hem från mamma och pappa och blev lite "triggerhappy" med kameran, så det blir lite mycket bilder i detta inlägg.

















Mina gamla böcker. De ska Jack få. Jag tycker att det är så fina omslag på böckerna från förr. Visst finns det fina omslag nu också, men vissa undrar man över hur de kan få sina publicerade. Min favorit när jag var liten var "Askungen", den kunde jag ordagrant utantill innan jag kunde läsa. Jag sa "den onda fén föjsvann i ett moln av jök".


Dessa är mina gamla leksaker bl.a en skallra som är mjuk och två bitringar (som jag ska koka i vatten) några leksaker som piper när man trycker på de. Dockan med det färgglada håret blundar på andra sidan. Dessa ska Jack också få.




















Björnfamiljen med kaninerna ska jag ställa på hyllan vi ska köpa och sätta ovanför Jacks säng.



Mina gamla cindysar, skipper och barbie får inte Jack. Om det skulle vara så att han senare vill börja leka med dockor, så får vi köpa en egen till honom. Jag kom inte ihåg dockan i underkläder och min skinn-cindy förrän jag packade upp de. Det är roligt att titta på sina gamla saker, det gör att man kommer ihåg.







Skor till dockorna. Och här nedan får min korthåriga cindy vara lite mannekäng för att visa upp några av alla kläder jag har till de:














Nu har Jack vaknat, så fler nostalgi-trippar får ni senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skojigt!!! Jag hade också såna där figurer som björnarna och kaninerna :)
Jag ska minsann kolla upp alla mina gamla barnböcker. Det var skoj att se så mycket böcker du hade, man förstår varför du gillar att läsa idag :)
Kram Maria

Perny sa...

Shit!!! En lack och läder cindy... den gillade jag :D Ska ni ha den som prydnad i sovrummet ;)