Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, mars 18, 2008

Mina tavlor 2

Vill ni se mina andra tavlor är det bara att klicka på etiketten "mina tavlor"
Här är som utlovat resterande av mina tavlor.

Den här på Angelina Jolie målade jag till min man, eftersom han tycker att hon är snygg.

Audrey Hepburn tycker jag om att måla, för hon är så vacker.

Barbra Steisand.....Här har Betty Boop fått Kiss-sminkning.

Brigitte Bardot i grönt.

Ännu en Brigitte Bardot. Jag tycker om att måla av henne också.

Elizabeth Taylor som Cleopatra. Den här tavlan har jag blandade känslor för. Jag tror att jag ska måla över den och måla nån annan.En Kylie Minogue.
Näst sista tavlan jag har bild på är Marilyn Monroe.

Twiggy.

Jag har bara målat kvinnor, jag vet. Men jag ska skärpa mig på den punkten. Jag har bilder på Elvis, Johnny Depp, Charlie Chaplin och Bob Dylan som jag ska måla, och när de är klara lovar jag att lägga upp de också.

Jag älskar att måla, och när solen har börjat värma tillräckligt sitter jag alltid ute och målar. Det känns så skönt. Jag sätter på Edith Piaf, eller nån jazzskiva eller Barbra Streisand i bakgrunden på full volym (så det hörs ut) och sen sätter jag igång att måla. Nu känner jag verkligen för att måla, men eftersom jag målade bakgrunder på två stora tavlor igår, efter jag hade målat Lauren Bacall, så måste ju de få torka först. Så jag kommer inte att kunna måla förrän efter påsk, eftersom vi åker bort till Finland över påsken....

1 kommentar:

Pixi sa...

Fortsätt med att måla av kvinnor vet ja,sj e jag fascinerad av kvinnokroppen o gör många såna målningar o älskar göra kvinnoansikten oxå ,men din grej e ju jättebra ,så vackra kvinnor ska målas av!! o du ska fortsätta med det ,tycker jag då,hihi..du har väl hittat din nisch i detta!hhih..kraam!