Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, mars 04, 2008

Glasveranda, uterum och Trädgård








Ända sen jag var liten och såg "Madicken" har jag velat ha en glasveranda. Tänk vad mysigt att sätta sig på din glasveranda med en filt, en bra bok och en kaffe eller ett glas vin. Eller bara sitta där och titta på allt. Jag skulle fylla verandan med ljuslyktor och saker jag tycker om. Mysiga fotöljer och nåt bord.




När vi flyttade in i vårt hus för lite mer än ett år sedan, så hängde det en ful tvättlina mellan två träd i vår trädgård. Jag befallde min man att ta ner den, för den var så ful. Men nu har jag ändrat mig. Titta vad fint det är med lite tvätt som hänger på tork ute. Det är faktiskt vackert. Så när det börjar bli varmare ska jag köpa en fin tvättlina och trä-klädnypor, och hänga tvätt för glatta livet!

Vi rev också bort vår gräsmatta som ingen hade gjort nåt åt på år och dag, den bestod av mossa och ogräs. Så snart ska vi lägga ut gräsmatta, och då vill jag göra iordning i trädgården. Jag vill ställa ut en bekväm bänk och ett bord m.m.
Nej, inte riktigt så avancerat, för mig räcker det med en gräsmatta, sittplats, en tvättlina och ett fältstaffli, så jag kan stå ute i trädgården och måla mina tavlor. Förra sommaren satt jag på vår stenbelagda altan och målade. Det gick ju bra också, men mysigare i trädgården, tror jag. Vi har tre träd; plommon, äpple och päron. I år ska jag odla egna tomater....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka underbara fönster.. mmm ryser va fint!