Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, februari 19, 2008

Vacker vårpromenad i solen med perfekt bebis och vacker mamma

Ja, det blev lite lång titel. Men förklaring följer;
Härligt vårväder!!
Idag var Jack på BVC och blev vägd och mätt. Han väger nu 4750 gram och är 56,5 cm lång. De sa att han är ett "a"-barn. Han följer vikt- och längdkurvan perfekt! Det behöver man inte göra, det är tillåtet att ligga lite under eller lite över men han följer den! Lite stolt blev jag även om jag inte tycker om termen "a"-barn, det låter lite andra världskriget över det hela....men lite stolt är jag.
Jag beslutade mig för att jag skulle gå hem. Det tog en halvtimme. Just när jag skulle svänga upp på vår gata mötte jag en fd präst som jag brukar hälsa på. Han är gammal och sjukpensionär. Han pratar konstigt eftersom han haft en stroke, och han bor några hus bort från oss. "hej" sa jag, "hej", sa han. Sen stannade han och sa "Vet du om att du är vacker?" "Tack" sa jag och sken som en sol. Vad glad jag blev över den komplimangen! Mitt leende strålade i kapp med solskenet!

Inga kommentarer: