Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

tisdag, februari 05, 2008

Morgonstund har guld i mund...

Morgonen är MIN stund på dagen. Jag går upp sätter på kaffe och sätter mig framför dator och tittar på alla bloggar. Det har jag skrivit förrut. Men nu tänder jag smideshjärtat jag visade för några inslag sedan. Och sitter och läser. Det gör inget om Jack vaknar till, då ammar jag honom framför datorn, och sen brukar han somna om ganska lätt. Han gör det på mornarna. Sen är det bara att lägga honom i sängen igen och fortsätta sippa kaffe. Jag sitter vid ett 1800-tals skrivbord i skenet av bokhyllebelysningen som är på lägsta ljusstyrka, en fönsterlampa och smideshjärtat. Nu måste jag skaffa en vägglykta för ljus som jag kan ha ovanför skrivbordet, så det blir extra mysigt. Det har säkert Inger i sin butik. Jag ska dit och kolla imorgon tror jag. Jag och Jack ska ändå in till stan då och titta på alla hjärtans dags present till johnny. Jag måste också städa skrivbordet lite, känner jag. Även om det inte är stökigt på och omkring datorn, så vet jag vilket kaos det är i lådorna! Jag sitter på en 1800-tals stol som hör till datorn. Den är snygg och bekväm. Det följde med 2 stolar till skrivbordet, den andra står vid öppna spisen, med en virkad kudde och lite gosedjur på. Kudden har johnnys farmor virkat. På den stolen hänger också ett virkat överkast för dubbelsäng, som johnnys farmor virkat. Jag fick det av svärmor om jag lovade att hålla mig kvar vid johnnys sida. Jag vill inte använda det på sängen, för vi har en lite hund som tycker om att "bädda" åt sig innan han lägger sig ner. Och om han rafsar med sina tassar på överkastet, är jag rädd att det ska gå sönder. Men det är fint där det hänger nu.
Hur ser din datorhörna/plats ut?

Inga kommentarer: