Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

söndag, februari 17, 2008

Melodifestivalen; deltävling 2



ÄNTLIGEN! Gick det som JAG och min man tyckte att det skulle gå. Även om Rongedahls låt var lite väl "Scissor Sisters". Sanna Nielsen som grät glädjetårar under sin andra omgång med låten! Och bröderna med energi till max! Det var de enda två rätta låtarna som kunde gå vidare direkt! Carola och Andreas låt var väldigt lam. Har inte satt sig på hjärnan. De hade också energi till max och deras röster passar bra ihop, men en annan låt hade varit mycket bättre.

Idag kommer mamma och pappa och hälsar på, så jag måste ta tillfället i akt och städa hemma, så att johnny kan dammsuga och torka golv när han kommer hem från jobbet.

Igår hämtade jag också ut ett paket med 6 toppar från H&M. Jättekul att äntligen ha lite nya toppar att kunna ha på sig! Jag var och vägde mig på Mödravården igår, jag vägde 71,8 kg. Min barnmorska sa att man har ett år på sig att gå ner de kilona från graviditeten. Det som finns kvar efter ett år, får man dras med. Men jag har ju inte tränat nånting, utan jag ska börja lite smått nästa månad, eftersom jag inte fått lyfta tyngt pga snittet i magen. Jag brukar väga mellan 55-60 kg när jag inte är gravid. Så det ska jag ner till. I alla fall kring 60. Jag tycker att jag var alldeles för smal ett tag när jag vägde 55...Så 12 kg lite drygt på ett år, alltså ett kilo i månaden det borde gå bra tycker jag. Nu har inte vi någon våg hemma, utan jag brukar titta på hur kläderna sitter, så vet jag på ett ungefär när jag närmar mig det jag brukar väga.

Nog om det nu, jag ska baka en morotskaka tills mamma och pappa kommer...

Inga kommentarer: