Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, februari 13, 2008

Färdig handlat till min älskling!

Nu har jag äntligen handlat klart johnnys alla hjärtans dags present. Detta blev det:

En stor och rymlig necissär, för att jag fick en liten pik i julas när pappa fick en av mamma. "Ja, jag får ju en liten en att ta med mina saker i när vi reser" sa han. Nu har en rymlig med två fack! c-vitamin för att han tar en sådan varje morgon. Tablettaskarna tyckte jag var lite söta. På den rosa står det "Kärleken är evig när vi är tillsammans" på ena sidan och "Du ger mig bra vibrationer" på andra. Det passar bra såhär i schlagertider! 2 böcker. Min man slukar böcker! Den första handlar om tempelriddare och verkade bra, han älskar såna böcker. Den andra "Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig" kanske inte passar så bra till alla hjärtans dag, så det kanske får bli en förlovningspresent istället ;-). Vi förlovade oss för fyra år sedan dagen efter alla hjärtans dag. Nej, men allvarligt talat hade hans kompis läst den och sagt att den var bra. Och johnny tycker om bra böcker. Sen vill ju jag läsa den också. Sen ska han få massor av pussar också. Nu vet jag att han faktiskt inte läser min blogg, så ni som gör det och känner johnny får absolut inte ringa och säga till honom vad han kommer att få i present!

Igår fyllde johanna 11 år. Hon fick en "idol"t-shirt, en annan t-shirt (som jag funderar på att köpa till mig själv också, för den var jäkligt snygg, fast i en annan färg), en basketboll och ett par fjärilsörhängen. Hon ska få en cykel också, men vi vill inte köpa den förrän det har blivit riktig vår. Då har vi fått upp vår friggebod, så att cykeln kan få lite skydd också.

Inga kommentarer: