Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, februari 02, 2008

Bukett med bud!

Igår öppnade lilla Johanna dörren och utanför stod det ett blombud. Han hade blommor till......MIG! Hur ofta har det hänt? Att jag fått blommor med bud, hem till mig? Ingen gång, om jag kommer ihåg rätt...


I alla fall så undrade jag ganska länge vem det kunde vara ifrån, och trodde väl att det kanske var från johnny. Men nej, det var det här urtjusiga buketten från jobbet! Det tyckte jag var lite gulligt! Jag försökte ringa min chef och tacka, men han svarade inte på hela kvällen. Jag får ringa på måndag, om jag inte får tag på honom i helgen. Jag ska åka till jobbet och visa upp bebis på fredag hade jag tänkt. Vi har ju fredagsfika med tårta och sånt på jobbet, så då tänkte jag passa på att snylta lite tårta....Det ska faktiskt bli kul att träffa alla igen, efter så lång tid.

Inga kommentarer: