Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, februari 29, 2008

Badrum före och efter...

Min stora son har varit jätteduktig! Han har sovit 7,5 timmar inatt och sen blev han ammad och sen sov han 2,5 timmar till. Det gjorde att jag för en gångs skull hade tid att städa i alla fall ett av rummen i huset. Jag valde badrummet, eftersom jag faktiskt köpt korg förvaring dit igår. Såhär blev det:

Detta är vår glashylla före städning (nähä?!?!)

Och här efter. Jag ska även byta ut klänningen med alla borstar, till en annan. Men den får ni se senare idag eller imorgon. Det var väldigt stökigt på vår hörnhylla!!! Men inte efter. Jag tycker fortfarande att vi har för mycket saker i badrummet, skulle gärna ha nåt slags skåp som gick att stänga, men det får bli ett senare projekt. Nu är jag bara glad över att jag har hunnit städa lite i alla fall.Det blir såhär stökigt, när jag är den enda som slänger tomma toalettrullar med en gång! Jag måste ta ett snack med barnen.....



Sorterade ut lite tidningar också. Även mannens.



Måste komma på ett sätt att förhindra att en massa handdukar hamnar på tvättmaskinen, det ser så tråkigt och stökigt ut...


Så, nu kan de väl inte slänga handdukarna på tvättmaskinen. Varför ska inte vi kunna ha en kandelaber i badrummet, när de som har badkar kan ha det....Jag får förstås ta bort den när jag tvättar, så den inte ramlar ner. Men det är mysigt att tända den när man har fest hemma.

Inga kommentarer: