Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, januari 12, 2008

Vardagslyx!

Vad gör jag hela dagarna? Jag stiger upp med Jack på morgonen (9.00 ca) och ammar honom i ungefär en timme framför tv:n, sen brukar han somna och sover ungefär en timme. Då har jag min "egentid" (eftersom johnny inte vaknat än heller). Jag sätter på kaffe, tar mig en kopp och sätter mig framför datorn och läser de bloggar som jag följer varje dag. När jag är klar med det väcker jag, eller jag och jack upp johnny. Sen sitter jag nästan bara framför tv:n och tittar. Jag känner mig som världens onödigaste person. Även om jag ammar nästan hela tiden. Nu har Jack somnat in lite, så jag har satt på en tvättmaskin och plockat i och ur diskmaskinen. Det är löjligt hur mycket jag njuter av de vardagssysslorna! Vi måste skaffa en bärsele, så jag kan göra saker med två händer, istället för en hand. Johnny hjälper absolut till med Jack när jag måste på toa, när jag ska duscha m.m. Han lagar också mat och städar och diskar, men han kan inte ta hand om Jack alltför långa stunder på dagen, för Jack vill äta hela tiden, och gnäller och knorrar (skriker sällan) tills han får mat. Och naturligtvis är det en tjänst som johnny inte kan ställa upp på, av naturliga skäl. Imorgon ska jag ut och gå med Jack i vagnen har jag bestämt.

Och från och med måndag ska jag försöka få Jack att sova på regelbundna tider.

Inga kommentarer: