Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, januari 24, 2008

Provfilmning!

Jaha, såhär ser filmaffischen ut för årets trendfilm. Jag tycker att den är jäkligt läcker. Och den skulle passa jättefint i min bästa kompis båda badrum.....nåt hon kan tänka på. :-)

Idag kl. 14.00 ska jag provfilma för en roll som heter "väninna till huvudrollen" i Jonas Gardells nya dramaserie för SVT Drama. Jag har inte varit nervös förrän nu. Jag känner fjärilarna i magen! Jag hatar att improvisera på provfilmningarna! Jag är för nervös för att jag ska kunna komma på saker och göra mitt bästa. Jag har hellre ett manus som jag läser från, så jag vet vad jag ska säga och därigenom vet hur jag känner. Jag undrar vilka som spelar med i serien. Den är i slutskedet av inspelningen, så jag tror att de kommer att visa den i höst kanske....
Jag skriver mer sen, när jag har varit på provfilmningen.....

Inga kommentarer: