Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

onsdag, januari 30, 2008

Paketet....

....som jag hämtade ut igår innehöll dessa tre änglar. De ska jag hänga fram nästa jul, för de är lite glittrigt juliga.


Det innehöll också en hängare med 5 krokar, och ett hjärta som är en korthållare.









Båda de ska hänga vid mitt nattduksbord, men eftersom Jack ligger och sover i sin säng, vill jag inte ställa mig bredvid och skruva i skruvar. Krokarna ska jag ha till mina större halsband, som inte får plats i smyckeskrinet, och till hårband och gummisnoddar. Hjärtat är lösningen till exponeringen av min bästa väns kort hon har gjort till mig. Hennes kort ska hänga där + två andra saker jag fått av henne som gör mig glad. Såhär kommer det att se ut: (hängde upp den på en av krokarna som finns kvar efter alla autograftavlor i hallen som vi inte tagit bort än eftersom ramarna inte är färdigmålade.)
Fint va?! Och till julen kan jag byta ut de till hennes julkort om jag vill.

Inga kommentarer: