Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

torsdag, januari 31, 2008

Morgontrött

Ja, både jag och Jack är lite morgontrötta idag. Men han ligger i sin säng just nu. Vi får se om han somnar. Han ligger och tittar upp i taket men är (Peppar peppar) tyst.
Just nu pratar de om filmen "Charlie Wilson's war" med bl.a Tom Hanks och Julia Roberts på TV. Den vill jag se, jag tror att den är jättebra. Jag har lovat Johanna att vi ska gå på bio snart, eftersom jag, johnny och de två sönerna gick och såg "Arn Tempelriddaren" på juldagen. Den var bra, men jag tror att man tycker att den är ÄNNU bättre om man har läst böckerna, vilket inte jag har. Men min man är lite av en Jan Guillou-fantast, så han hade verkligen längtat efter filmen, så nu väntar vi på de två tv-filmerna som det ska bli också.

Idag opereras min bästa vän i handen. Hon går en illustrations-utbildning och tecknar väldigt mycket, och det är höger hand som ska opereras. Så jag tycker lite synd om henne! Det kommer väl ta ungefär 6 veckor innan hon kan använda den handen igen....

Idag ska jag försöka lasera våra sista åtta ramar, och sen kommer väl väggen i hallen vara klar till helgen. Hoppas hoppas, jag tycker att det är så tomt i hallen nu, utan våra autografer... Jag ska också försöka scrapbooka lite. Jag gör en egen "Mina första år"-bok till Jack. Men nu ligger jag lite efter, eftersom jag måste ta fram alla saker, sen måste jag plocka bort allt också. Men, när vi har städat ur källaren, som vi ska göra snart, kommer jag att inreda en hobbyhörna till mig, med skrivbord att scrapbooka vid, och ett bord för min symaskin, så man slipper plocka fram och ta bort. Jag har ju mitt syprojekt jag tänkt börja med, men jag väntar med det, tills jag har fått mina tyger jag vunnit på tradera.

Inga kommentarer: