Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, januari 25, 2008

Lista

Den här listan hittade jag på Lady thirtys blogg (hon kommer att offentliggöra sin blogg snart, men nu är den lösenordsskyddad) Jag snodde den, för jag liksom hon älskar listor!

FÖRSTA GÅNGEN

Min första operation: Det planerade kejsarsnittet den 28 dec-07
Min första piercing: När jag var 16 tog jag hål i örat som resulterade i 10 hål i öronen totalt och en navelpiercing när jag var 18.
Min första bästa vän: Min dagmammas dotter. Vi lekte "varuhuset" och post/affär
Mitt första pris jag vann: Stipendie för gamla elever från Wiks Folkhögskola
Min första sport jag började på: Jag har aldrig sportat. Jag har varit med i friskis och svettis.
Mitt första husdjur: En guldfisk när jag flyttade hemifrån, som jag råkade mata ihjäl....
Min första resa: Inom sverige; när vi åkte tåg upp till norrland. Utomlands: Rhodos (jag var med i miniklubben!
Min första konsert: Herrey's i Skellefteå tror jag
Min första kärlek: Min första pojkvän hade jag i femman, jag frågade chans själv, och alla tyckte att jag var jättemodig. Vi gick och såg "Cocktail" tillsammans, sen tog det slut. Min riktiga kärlek är jag gift med!!!

FAVORITER

Filmer: Vid din sida, Pirates-trilogin och Funny girl
Tv-program: Entourage, Desperate housewifes, Äntligen hemma, Antikrundan, Famous homes and hideaways (Star)
Musik: Beror på humör och situation.
Drink: Kommer inte ihåg. Jack Daniels/Ginger Ale/Lime
Sport: Formel 1
Plagg: Allt som inte är gravid-kläder, eftersom jag är så less på de!
Klädmärke: Monki gör sköna topar!
Vad/vem sover du med: Min man, vår hund och numera vår lille son ibland
Djur: Hund
Bok: "Där mitt hjärta finns" av Billie Letts och "Jag själv" av Lauren Bacall

JUST NU

Äter du: Inget, har ätit frukost
Dricker du: Kaffe
Ska du: Amma Jack
Lyssnar du på: Jack små läten i sömnen
Väntar du på: Att Jack ska vakna
Tittar du på: Datorskärmen
Har du på dig: Morgonrock

FRAMTID

Barn: Det räcker med ett, jag har ju tre underbara bonusbarn!
Giftemål: Har redan gift mig, för 2,5 år sedan, och är fortfarande nykär!
Karriär: Ska jag skaffa mig en efter mammaledigheten

VAD FÖREDRAR DU (MOTSATTA KÖNET)

Läppar eller ögon? Ögon
Kramar eller kyssar? Båda
Kortare eller längre? Längre
Snygg mage eller snygga armar? Snygga armar
Busig eller lydig? Både ock

HAR DU NÅNSIN

Druckit bubbel? Ja
Tappat bort glasögon/linser? Ja, mina glasögon var borta ett halvår, fick då använda mina gamla fula. Sen, när vi skulle flytta hittade vi de mellan sängramen och madrassen, oskadda!
Brutit ett ben? Varje vinter på mellanstadiet när vi åkte skridskor bröt jag först vänster arm , sen höger, sen vänster igen.
Rymt hemifrån? Jag tror jag planerat det nån gång när jag varit liten
Röntgats? Ja

TROR DU PÅ

Gud? Ja
Mirakel? Ja
Aliens? Har inte bestämt mig
Magi? Nej
Himlen? Ja
Tomten? Ja
Änglar? Ja
Spådomar? Har inte bestämt mig

Det var den listan, det. Vi hörs snart igen.

1 kommentar:

Lady Thirty sa...

Hi hi, det var faktiskt min tanke att man skulle kopiera den och fylla i...vad kul att du nappade på det :)