Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

lördag, januari 26, 2008

det kom ett paket.....

......från fridas gård för ca en vecka sedan. Och idag hämtade jag äntligen ut det!

Detta innehöll det.
Kronan ställde jag på ett glasfat och gjorde till en ljuskrona som fick stå på öppna spisens hylla.





Korgen ställde jag också på hyllan till öppna spisen och la i alla tändstickor och ljussläckare m.m. Man kan hänga upp den också, men jag tyckte att den stod fint där jag ställde den.
Det här ljussmycket ska jag hänga på ett av blockljusen jag ska köpa och ställa på mitt ljusfat, där mina rosor står just nu.
Grodan får stå i den här skålen, så länge, tills den ska stå ute i trädgården bland alla blommor jag kommer att plantera till våren.

Det var allt paketet innehöll. Men sen var vi ju på IKEA också, och köpte 30 träramar och lasyr i färgen "antik" som jag ska måla alla ramar i. Sen ska vi sätta upp de i hallen. Resultatet före/efter får ni se när allt är klart. Vi köpte också kastrull-lock ställning som vi ska sätta inuti kastrull-skåpet, för jag retar upp mig på alla lock som ligger huller om buller i skåpet. De ligger på hyllan, i trådbacken och i kastrullerna, så därför kände jag att en ställning skulle bli superbra! Det fungerade jättebra att ha med sig Jack till IKEA, sen satt vi även på en pizzeria och åt pizza (inte Jack, han låg i vagnen). Vi köpte också färgtoner och svart toner till vår skrivare, så jag kan göra tack kort från Jack till alla som skickat kort. Johnny köpte också en bilstereo, och högtalare som han håller på och installerar nu (i en gör-det-själv-hall) han har också ett sportluftfilter att installera. Så jag funderar på att börja med ramarna lite grann, om Jack somnar.

Inga kommentarer: