Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

måndag, januari 14, 2008

BVC och barnvagnspromenad!




Vi klarade det! Eldprovet! Att komma ombord på en buss med barnvagnen. Det har jag faktiskt skruvat mig för lite. Men numera har ju de flesta bussar inte några trappsteg, så det var lätt som en plätt. Jag åkte lite tidigare till spånga, för att vi skulle få oss en liten barnvagnspromenad. Och Jack verkade trivas i sin vagn. Han gnällde bara lite när han drömde.
Idag var vårt första besök på BVC. I måndags hade Jack gått ner till 3170 gram. Idag hade han har gått upp till 3410 gram och är nu 52,2 cm. Det är bra att han har vuxit lite och lagt på hullet lite, det behövde han. Nu är det fritt fram att börja med napp, om vi vill att han ska ha det. Vi fick en ny tid till BVC om två veckor. Och nu vet jag ju att det går bra att köra vagn.

Inga kommentarer: