Välkommen till min blogg!

Jag har, efter ett ganska långt blogguppehåll, börjat blogga igen! Och nu tycker jag det är kul.
På måndagar kommer jag att skriva om film/tv/galor och böcker; showbiz alltså! På tisdagar har jag vinyl-dag. Då går jag igenom vår skivsamling på vinyl och lyssnar till gamla och nya låtar och skriver om minnen och tankar kring det. På torsdagar får ni se minnen och höra berättelser genom saker jag har i hemmet och varför jag har de. På söndagar rapporterar jag om vilken film-mat jag lagat till under lördagen. Jag kommer laga mat som dykt upp i olika filmer och tv-serier, eller som har ett gemensamt tema för den månaden. Just nu håller jag på med mat från serien Mad Men.
Välkommen!

fredag, januari 11, 2008

2 sovnätter på rad!

Jag har nu fått sova 2 hela nätter med bara små mat-avbrott. Jack vill stiga upp vid 9-tiden på morgonen, och det är helt okej för mig.
Problemet som uppstår när han sover en hel natt är att han är vaken hela dagen, vilket resulterar i att han vill äta hela tiden. Det finns ju inte så mycket annat han kan göra än, han är ju bara 2 veckor. Men jag måste köpa en bärsele, så han är nära mig, och så att jag tex ska kunna äta middag eller skriva på datorn med två händer.
Sen funderar vi på att köpa en sån matta som har en massa mobiler som hänger över, så att han kan ligga där och titta på allt. Han tycker om att titta på saker. Mest olika lampor tycker han om. Nu har han ögonen öppna mest hela tiden. Det är roligt tycker jag.

Inga kommentarer: